Polityka firmy
Zarząd COELMO® zapewnia jasne wytyczne, przekazywane i dzielone na wszystkich szczeblach organizacji firmy i wszystkich ludzi, którzy dla niej pracują. W trakcie swojej działalności angażuje w:
- utrzymywanie zintegrowanego systemu zarządzania jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem i odpowiedzialnością społeczną oraz szansami płci, spełniający wszystkie wymagania zawarte w odpowiednich normach odniesienia;
komunikowania się z zewnętrznymi interesariuszami (administracja publiczna, klienci, dostawcy, społeczności lokalne, itp.) w celu dostarczenia informacji niezbędnych do zrozumienia wpływu działalności gospodarczej na środowisko, prowadzenia otwartego dialogu i informowania ich o jakości swoich produktów i wynikach firmy; - promowanie odpowiedzialności personelu na wszystkich poziomach, który pracuje dla organizacji w zakresie; ochrony środowiska, rozpowszechniania kultury jakości, bezpieczeństwa i odpowiedzialności społecznej za pomocą programów świadomościowych, informacji i szkoleń personelu;
- utrzymanie zgodności ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami w zakresie ochrony środowiska i bezwzględnego poszanowania przepisów prawa dotyczących kwestii bezpieczeństwa i zdrowia w miejscu pracy, zapobiegania wypadkom, obsługi wynagrodzeń pracowników i stosowania krajowych umów kategorii;
- dążenie do ciągłej poprawy wyników w zakresie ochrony środowiska i procesów produkcyjnych, przy użyciu najlepszych technologii, w sposób zgodny z dostępnymi zasobami;
- kontynuowanie odpowiedzialnego podejścia do problemów społecznych, dążąc do kultury Odpowiedzialności Społecznej;
- ochronę zdrowia i bezpieczeństwa pracowników poprzez ciągły proces identyfikacji i oceny ryzyka występującego w miejscu pracy oraz stałe stosowanie środków technicznych i organizacyjnych w celu poprawy redukcji tego ryzyka.
- coroczne sporządzania Raportu Zrównoważonego Rozwoju.
Cele jakościowe
- pełne zaspokojenie potrzeb klientów wyrażonych i niewyrażonych,
- określenie i przegląd celów szczegółowych dotyczących jakości procesów;
- ciągłe monitorowanie procesów biznesowych i rozwiązywanie na czas niezgodności;
- systematyczne doskonalenie umiejętności zawodowych swoich pracowników poprzez programy
- szkoleniowe mające na celu podniesienie szeregu umiejętności zawodowych;
- analiza informacji, uwag i reklamacji od klientów jako narzędzie do pomiaru jakości produkowanych wyrobów;
- przestrzeganie praw i przepisów regulujących realizację wyrobów i usług;
- okresowy przegląd polityki w celu określenia ich dalszej przydatności i aktualności.
Cel odpowiedzialności społecznej
- Promowanie inicjatyw mających na celu rozpowszechnienie i uświadomienie odpowiedzialności społecznej wobec swoich pracowników, dostawców i wszystkich interesariuszy;
- Przyczynianie się, tam, gdzie to możliwe, do poprawy ekonomicznego, środowiskowego i społecznego wpływu na wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy;
- Tworzenie i utrzymywanie kontekstu biznesowego opartego na legalności, wspieraniu praw człowieka, ochronie dzieci, bezpieczeństwie w miejscu pracy, równych szansach i poszanowaniu praw pracowników,
- Godzeniu życia zawodowego z prywatnym / pracy i elastycznych godzinach;
- Stworzenie i utrzymanie środowiska pracy, aby wzmocnić różnice między płciami w celu poprawy jakości życia / pracy wszystkich pracowników;
- Stworzenie i utrzymanie mediacji poprzez rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich;
- Stworzenie i rozwijanie umiejętności pracowników na wszystkich poziomach, w równym stopniu i na równych szansach.
Cele w zakresie równości szans
- Stosowanie zasady równości w miejscu pracy;
- Przezwyciężanie stereotypów związanych z płcią;
- Zakaz dyskryminacji w zakresie rekrutacji, marketingu i nośników;
- Stosowanie konkretnych działań mających na celu poprawę elastyczności godzin pracy w celu zrównoważenia jakości życia zawodowego i prywatnego;
- Stworzenie i utrzymanie środowiska pracy, które docenia różnice między płciami w celu poprawy życia zawodowego i prywatnego pracownika;
- Awanse zawodowe wyłącznie na podstawie umiejętności, zdolności i potencjału zawodowego pracownika;
- Rozwinięcie i utrzymanie umiejętności pracowników na wszystkich poziomach w takim samym stopniu równych szans;
- Do szkolenia i zapoznania z wartościami różnorodności (religia, płeć, itp.) wszystkich szczebli organizacji;
- Okresowy monitoring postępów w zakresie równości szans i określanie możliwych usprawnień;
- Zapewnienie narzędzi ułatwiających godzenie pracy i życia prywatnego;
- Przekazywanie pracownikom informacji o podjętych zobowiązaniach dotyczących równości;
- Obrona wizerunku mężczyzn i kobiet w reklamach publicznych z poszanowaniem ich godności i etyki.
Cele dotyczące środowiska oraz zdrowia i bezpieczeństwa w miejscu pracy
COELMO® zidentyfikowało obszary w ramach zintegrowanego zarządzania firmą w zakresie środowiska oraz zdrowia i bezpieczeństwa, które wymagają priorytetowej uwagi i ma następujące cele:
- Ocena aspektów środowiskowych i wpływu wynikającego z bezpośrednich i pośrednich nowych projektów, usług i działań organizacji, również w celu zarządzania swoim łańcuchem dostaw zgodnie z zasadami ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracowników;
- Dokładna analiza aspektów związanych ze Zdrowiem i Bezpieczeństwem podczas projektowania nowych maszyn oraz w fazie definiowania nowych działań lub tych istniejących, które zostały zrewidowane;
- Utrzymanie naszych obecnych i przyszłych działań i procesów w zgodności z zasadami i przepisami dotyczącymi wymagań w zakresie Środowiska, Zdrowia i Bezpieczeństwa;
- Wdrożenie środków zapobiegawczych i ochrony przed ryzykiem w celu zmniejszenia / wyeliminowania ewentualnych wypadków i uszczerbków na zdrowiu wynikających z czynności roboczych w zakładzie produkcyjnym i w miejscach zewnętrznych;
- Poprawa monitorowania ryzyka rezydualnego w celu jego zminimalizowania poprzez ciągłe działania doskonalące;
- Przyczynianie się do wzrostu świadomości w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa w krajach, w których firma prowadzi działalność, zapewniając wysokie i stałe standardy wewnętrzne niezależnie od przepisów;
- Promowanie kultury Bezpieczeństwa i Zdrowia nawet na zewnątrz poprzez zwiększenie świadomości i aktywną konfrontację z klientami i dostawcami, przyczyniając się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa ich pracowników;
- Zwiększenie zakupu "zielonych produktów" oraz liczby dostawców dbających o ochronę środowiska;
- Stały monitoring obecności substancji niebezpiecznych na terenie zakładu i zapewnić minimalizację zagrożeń związanych z ich rozpraszaniem do środowiska;
- Zapewnienie naszym pracownikom i wszystkim osobom, które przychodzą do pracy na naszym terenie, niezbędnych narzędzi operacyjnych oraz formacji do rodzaju wykonywanej pracy, informowanie na bieżąco wszystkich operatorów o skutkach dla środowiska i bezpieczeństwa, które wynikają z ich działalności;
- Wdrożenie spójnej i terminowej weryfikacji zgodności z obowiązkami prawnymi;
- Promowanie wśród całego personelu firmy działań informacyjnych, edukacyjnych, szkoleniowych w zakresie ochrony środowiska, zdrowia i bezpieczeństwa;
- Poprawa wydajności spalania produktów przeznaczonych do ochrony jakości powietrza;
- Optymalizacja wykorzystania zasobów naturalnych i energetycznych poprzez stosowanie energii odnawialnej;
- Zwiększenie liczby używanych pojazdów o niskiej szkodliwości dla środowiska;
- Poprawa gospodarki poprzez recykling, w celu osiągnięcia zmniejszenia ilości wytwarzanych odpadów oraz poszukiwania najwłaściwszej metody ich zbierania, transportu i ostatecznego przeznaczenia;
- Monitorowanie zużycia zasobów naturalnych (surowców, energii, wody, etc.) w celu ograniczenia potencjalnych odpadów, a tam, gdzie to możliwe staranie się o ponowne wykorzystanie materiału;
- Zwiększenie zaangażowania i udziału całej struktury korporacyjnej zgodnie z jej możliwościami i umiejętnościami w celu osiągnięcia określonych celów w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa.
Zarząd COELMO® zobowiązuje się do wprowadzenia wszystkich środków i zasobów potrzebnych do osiągnięcia tych celów i zasad, zgodnie na poprawą wyników biznesowych i warunków pracowników w odniesieniu do jakości, środowiska, odpowiedzialności społecznej oraz bezpieczeństwa i zdrowia w miejscach pracy, a także do okresowego przeglądu tej polityki, aby zawsze była zgodna z aktualnymi zmianami i przepisami.